Het uitvoeren van een Facebook marketingstrategie met de juiste stappen

Om optimale resultaten te behalen, moet u Facebook marketing met de juiste stappen uitvoeren. Wat zijn de strategieën?

1. Begin met duidelijke doelen

Een marketinginspanning moet beginnen met een duidelijk doel. Geen uitzondering, Facebook marketing. Dit zal u helpen om te beoordelen of uw inspanningen succesvol waren.

Ter illustratie: gegevens van social media onderzoek laten zien dat bijna 80% van de marketingdoelen van Facebook merkbekendheid is. Enkele van de andere doelen zijn:

  • Verhoging overeenkomst (65%)
  • Verhoog websiteverkeer (54%)
  • Het krijgen van leads (30%)

Als je jouw doelen nog niet hebt gesteld, zou het ideaal zijn om te beginnen met een enquête onder de klanten. Je kunt er dus achter komen welke strategie het meest nodig is.

2. Ken uw doelgroep

Om de doelen te bereiken die je hebt gesteld, is de volgende stap het bepalen van de doelmarkt. Als je jouw doelmarkt kent, kun je jouw marketingbudget bepalen om te bepalen welk type inhoud je wilt posten.  Om de doelmarkt te bepalen, kun je beginnen met onderzoek, vervolgens een kopers persoonlijkheid creëren en de merkpositionering bepalen die je wilt creëren.

Facebook marketing biedt je een gemakkelijke manier om de doelmarkt te bepalen. Als je Facebook advertenties gebruikt, kun je profiteren van de aangepaste doelgroep functie. Je kunt specifieke doelgroepen maken op basis van bestaande klantgegevens, websitebezoekers en anderen.

3. Maak interessante inhoud

Nadat je de doelmarkt kent, is het tijd om interessante inhoud te maken. Deze strategie is zowel van toepassing op posten op Facebook-pagina’s als bij het adverteren met Facebook-advertenties. In termen van formaat, post zoveel mogelijk niet alleen in de vorm van tekst. Maak het compleet met foto’s of video’s. Uit gegevens blijkt dat het gebruik van video voor promotie 46% van de consumenten kan aantrekken om producten te kopen. Qua ideeën zijn er veel soorten inhoud die je kunt maken. Beginnend met korte tutorials over het gebruik van het product, het updaten van de nieuwste functies, tot reviews van klanten. Je kunt ook inhoud maken die licht is maar sterk reflecteert op het bedrijf.

4. Plan het posten van inhoud goed

Het plannen van inhoud posts is essentieel om je te helpen bepalen wanneer je wilt posten en hoe vaak. Te vaak posten geeft je zeker minder tijd om inhoud te maken. Hierdoor kan het zijn dat de kwaliteit van de content niet optimaal is. Dit zal een slechte indruk achterlaten bij bezoekers. Omgekeerd, als je te lang bijwerkt, kan de betrokkenheid van jouw volgers afnemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *